Avanza

Underrubriker

söndag 11 augusti 2019

Evolution Gaming drog ned tradingportföljen i veckan


Tradingportföljen öppnade i måndags på 209 133 kronor och under några veckor har den varit upp runt 5%, vilket har känts hoppfullt inför framtiden. Men i veckan som gick, fortsatte osäkerheten på börsen och inte blev det bättre att Evolution Gaming sjönk 11% under den gångna veckan.

Anledningen till det stora tappet var hur rapporteringen av insiderförsäljningar gav en missvisande bild av att ledande befattningshavare dumpat stora mängder aktier. Istället var det försäljningar i samband med att optionsprogram föll ut. Nu i helgen har Di även rapporterat om strejk bland dealers vid studion i Georgien. Men detta är redan utagerat när nyheten släpptes och det skulle inte förvåna mig om vi ser ett lite nedställ i Evolution Gaming när marknaden öppnar imorgon.

Under veckan sålde jag av Neurovive med en liten förlust då chansningen inte gick åt rätt håll. Istället plockade jag in Enlabs som kom med en stark rapport och där hoppas jag få se en klättring uppåt i kursen under kommande veckor. I övrigt inga andra förändringar.


Tradingportföljen stängde på 197 717 kronor, vilket är en nedgång på 5,45% medan OMX30 gick ned 2,37%. Totalt sett har tradingportföljen gått ned 1,14% sedan starten.

Disclaimer: De innehav som jag har i tradingportföljen är i många fall rena chansningar och med väldigt hög risk. Inga aktier ska ses som några köprekommendationer. Detta är ett experiment för att se om trading är något för mig eller ej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar