Avanza

Underrubriker

söndag 26 maj 2019

Tre nya bolag till aktieportföljen




I mitten av veckan åkte jag iväg på en veckas semester till lägenheten i Simrishamn. Igår blev det en promenad i det fina vädret. Fantastiskt härligt att kunna blicka ut över havet och tänker på mina nya bolag som har fått kommit in i portföljen. 

Det är skönt med lite miljöombyte och fördelen med att komma ned innan turistsäsongen börjar är att det är ganska lugnt i byn och man är i princip själv på stranden. Själv gillar jag att sitta vid havet och fundera på aktieportföljen, dess innehav och olika investeringsstrategier.

Ett av mina kärninnehav är Resurs Holding. Den har jag nu ägt i snart två år och kursen pendlar runt 55-60 kronor, med ett snabbt gästspel på nära 70 kronor.

Med tanke på att den för tillfället är mer som en obligation, som delar ut två gånger per år, har jag valt att sälja av en tredjedel av innehavet.

Nu kommer säkert många undrar varför då? Anledningen är att jag tror att kursen kommer att ligga och skvalpa i spannet 55-60 kronor och först i november kommer nästa utdelning. När den närmare sig, kan nog aktiekursen stiga lite.

Men till dess är min tes att det inte kommer hända mycket i bolaget. Därför ser jag försäljningen som att jag "lånar" av mig själv i 3-6 månader för att investera i andra intressanta bolag som jag tror kommer att ha en bättre totalavkastning.

Med hjälp av den försäljningen samt ökning av belåningen till 4% har jag köpt in mig i tre nya bolag. Nu är belåningen knappast hög, men eftersom jag har fyra konton och har belåning på endast ett av dessa, är det nästan max för det kontot, men för hela portföljen som helhet är det väldigt konservativ belåning.

De bolag som jag valt att investera i är

  • Sinch (CLX Communication)
  • Sobi
  • Pricer

Detta bolag har jag följt sedan 2016, men valde att inte gå in det då. Anledningen var att jag tyckte att även om affärsiden var bra, kändes det som lövtunna marginaler och jag ville se att man lyckades få utväxling på verksamheten först.

Men under 2016 och 2017 ökade man omsättningen kraftigt genom främst förvärv av Mblox och Sinch, men även mindre förvärv av Xura Secure Communication, Dialogue Group och resterande 33% i Caleo Technologies.

Under 2018 har man fortsatt med sina förvärv, genom Unwire och Vehicle Agency. Tack vare dessa förvärv har Sinch byggt en koncern där man är en av de största messaging services provider (SMS), har närvaro i Asien, stärkt positionerna i Europa och Norden, samt USA.

Detta återspeglas även i bolagets siffror, vilket syns i bilden nedan.

Källa: Börsdata
Det bolaget gör är att det tillhandahåller mobiloperöter en plattform för att låta företag kommunicera med sina kunder genom SMS, Video och Röst, en så kallad CPaaS (communication platform as a service). Vidare har man ett partnerskap med Ericsson, som i sin tur återsäljer flera av Sinch produkter.

Med denna plattform kan företagen forma sitt sätt att kommunicera med sina kunder på ett enkelt sätt via olika typer av API:er. Denna marknad tros vara värd 12 miljarder USD per år och växer tvåsiffrigt.

Det jag gillar med bolaget är att de verkar på en kraftigt växande maknad och de har bevisat under ett antal år att deras affärsmodell genom att växa lönsamt via förvärv fungerar.

Deras affärmodell är fullt skalbar och man jobbar med 8 av de 10 största techbolagen i USA, vilket borgar för att man kommer att kunna fortsätta visa en bra tillväxt under flera år. Dock har jag inte funnit vilka dessa bolag är, men när så sker, tror jag att det kommer ge aktiekursen en rejäl skjuts.

I bolagets senaste kvartalsrapport, nämner man bland annat att det är techbolagen som driver tillväxten och det är ökade sms volymer (2 miljarder per månad) samt en ökad efterfrågan på personliga videomeddelanden.

Som grädde på moset ligger man också framme med nästa generations meddelandetjänster genom RCS (Rich Communication Services).

Här har man ingått ett samarbete med WIT Softwares teknologi, som en del i sitt erbjudande kring RCS-as-a-Service till mobiloperatörer som behöver en smidig och skalbar lösning för att erbjuda RCS till sina abonnenter och företagskunder.

Timingmässigt sett hade det varit bättre att jag gått in i bolaget i början av april, då mitt GAV hade varit runt 115 kronor. Men jag ville vänta på Q1 rapporten först och sedan gå in.

Dessvärre med all rätt stack aktien kraftigt när rapporten väl kom. Det gör att mitt GAV är 143 kronor och jag tror att detta bolag inom 1-3 år står i det dubbla så länge som de fortsätter att jobba som det hittills gjort.

      Läs mera: Kvartalsrapport 1 2019



Sobi är också ett bolag som jag följt ett tag och som forskar fram nya läkemedel för sällsynta sjukdomar. Man har cirka ett 40-tal produkter med inriktning mot hemofili, inflammationssjukdomar samt genetiska- och metabola sjukdomar.

Bolagets produkter ägs på egen hand eller licencieras ut till en partner. Störst närvaro har Sobi i Europa, som står för cirka 60% följt av USA som står för nära 30%

Hittills har man varit beroende av framgångarna inom hemofili, men bolaget tror att man kommer att bygga ytterligare en ny tillväxtbas i läkemedel mot inflammationssjukdomar och därmed minska beroende av Elocta och Alprolix.

Källa: Sobis kapitalmarknadsdag maj 2019
Inom hemofili tror man mycket på att BIVV001 (fas 2) och MEDI8897 (prekliniskt) ska bli lyckade nya läkemedel som kommer att komma generera nya intäkter.

Just BIVV001 tycker jag är intressant, då det är i ett samarbete med Sanofi. Även om det känns långsökt kanske, men med tanke att Nuevolution som hade ett samarbete med Amgen blev uppköpta av just sin samarbetspartner, kanske det finns en framtida möjlighet här att också att Sanofi budar på Sobi?

Inom inflammationssjukdomar är det läkemedeln Gamifant, Kineret och Synagis, som bolaget hoppas kunna skapa en ny bas inom inflammationssjukdomar, som Sobi kommer att kunna kapitalisera ifrån under lång tid.


Källa: Börsdata

Värderingen styrs väldigt mycket av hur det går för läkemedelsbolaget Roche, som inom hemofili har med sin produkt Hemlibra haft en bra lansering i USA.

Marknaden verkar tror att den kommer slå bättre än Sobis produkter och därför har aktien gått ned med cirka 20%.

Men med tanke på att Sobi guidar för en omsättning kring 12,5-13 miljarder kronor, upp 35-40% jämfört med förra året, är detta ett tillväxtcase men med en värdering på EV/EBIT på 15 och ett P/E-tal på 17,6, vilket jag tycker är för lågt.

Mitt investeringscase är att marknaden har överreagerat och jag ser detta som ett bra tillfälle att komma in billigt i ett fint bolag. Med ett GAV på 175 kronor, räknar jag med att kursen ska ta sig tillbaka till 220 kronor i år, där den var för 1,5 månad sedan.

      Läs mera: Kvartalsrapport 1 2019


Pricer har varit ett bolag som har kostat många investerare både pengar och frustration över åren. Länge har man hoppats att deras digitala prisetiketter skulle ta marknaden med storm och succen skulle vara ett faktum.

Pricer är den enda leverantören av ESL (hyllkantsetiketter), som arbetar med optisk, trådlös kommunikation något som ger ett pålitligt och skalbart system. Bolagets etiketter förbrukar mindre energi men samtidigt behåller man snabbhet, flexibilitet och en branschledande batteriprestanda.

Men det har tagit tid och nu verkar det som att det har lossnat för bolaget. I början av förra året kom nyheten att den amerikanska kedjan Best Buy valt att testa Pricers produkt i 60 av sina runt 1000 butiker.

Detta blev lite av ett startskott för aktien som gick upp cirka 50%, men sjönk tillbaka under hösten, drivet av att bruttomarginalen under Q3 föll och den allmänna börsfrossan.

Tidigare har Pricer genom åren kommit med besvikelser, så denna aktie är väldigt volatil och omtyckt av traders.

Källa: Börsdata

Men det Pricer har lyckats med är att man nu har minskat risken i bolaget genom att bredda kundbasen, slagit sig i på den amerikanska marknaden samt ha en kassa på över 200 miljoner kronor som en kudde mot tidigare historiska nyemissioner. Detta kan man också se i siffrorna för de senaste året. 

Marknaden för digitala hyllettiketter är inte bara i sin linda, men också väldigt fragmenterad. Dock väntas den växa 15-20% de kommande åren och här är Pricer en av de större spelarna. Med en stor kassa och låg skuldsättning, öppnar det också möjligheten för framtida förvärv för Pricer. 

Mitt investeringscase är att marknaden har glömt bort detta bolag på grund av flera år av besvikelser. Det är knappt någon analytiker som följer bolaget, trots att bolaget växer 40-50%, men värderas till EV/EBIT 13,3 och P/E 15. 

Jag tycker helt enkelt att marknaden har missat att trenden har vänt i Pricer och tror att när väl marknaden får upp ögonen för detta, så kommer bolaget att uppvärderas. Mitt GAV ligger på 13,15 och siktar på en målkurs om 20 kronor som ett första steg. 

       Läs mera: Kvartalrapport 1 2019

Har du gjort några nya inköp till din aktieportfölj? Kommentera gärna i bloggen då din åsikt är intressant och viktig

torsdag 23 maj 2019

Björn Borg: Första kvartalet 2019





I förra veckan kom Björn Borg med sin första kvartalsrapport för 2019. Björn Borg är ett av mina fyra kärninnehav i portföljen och jag har kontinuerligt fyllt på i det bolaget med fler aktier. Numera är det mitt näst största bolag och uppgår till 7,5% av aktieportfölj. 

Om man summerar utvecklingen för det första kvartalet 2019:


  • Koncernens nettoomsättning ökade med 11,2% till 188,2 MSEK, exklusive valutaeffekter ökar omsättningen med 7,1%
  • Nettoomsättningen för egen e-handel och e-tailers uppgick till 53 MSEK, en ökning med 48,9%
  • Bruttovinstmarginalen minskade något till 56,8% från 57,1%
  • Rörelseresultatet uppgick till 18,5 MSEK, en ökning med 22,5%
  • Resultat efter skatt uppgick till 16,9 MSEK, en ökning med 13,4%
  • Resultat per aktie ökade till 0,67 SEK från 0,60 SEK


För att citera VD Henrik Bunge;

"Vi har aldrig omsatt mer under årets första kvartal och jag är extra nöjd över hur väl vår sportmodekollektion blivit mottagen, där vi till exempel ökar i vår egen e-handel med mer än 100 procent, drivet av både dam och herr."
Som aktieägare är det underbara ord att läsa från en VD full av självförtroende. Marknaden verkar också gilla det och aktien handlas nu till 29 kronor. Men när detta skriv har utdelningen på två kronor avskiljt så aktien är nere på 27,70 kronor.

Den stora ökningen under det första kvartalet är drivet av att företags sportmodekollektion gått mycket starkt tillsammans med övrig e-handel. 

Utvecklingen i de egna butikerna minskade under kvartalet, men med god kostnadskontroll lyckas man ändå vara mer lönsamma än förra året. Det tycker jag är starkt av bolaget och något som jag letar efter i de bolag som jag investerar i. Det är viktigt att kunna hålla i kostnaderna om utvecklingen går åt fel håll. 

Enligt bolaget behövs butikerna då de fyller en funktion i kombination med digital närvaro för konsumenten för att på så sätt skapa en enhetlig bild av varumärket. 

Jag har i för sig lite svårt att förstå vad det innebär, men jag tolkar det så att man som konsument även vill kunna se varorna på display i egna butiker för att få en annan känsla av varumärket än om man endast ser produkten på en internetsida.

De länder som gått starkast i kvartalet är Sverige och Holland, men bruttovinstmarginalen minskade något ändå. Om inte den svenska kronan försvagats så mycket mot EUR och USD utan hade varit oförändrad hade bruttovinstmarginalen istället ökat till 60%, vilket ger en mer rättvis bild över hur bolags marginaler utvecklas.

I kvartalet har man också planenligt ökat kostnaderna med 7 MSEK där man satsar mer på marknadsföring och personal. VD skriver själv att han kommer att fokusera ännu mer tid på e-tailers, egen e-handel och marknadsplatser. 

Det märks att bolaget har lyckats positionera om sig från att vara ett bolag som främst sålde underkläder och betalade en hög royalty till Björn Borg, till att bli ett bolag som profilerar sig som ett sportmodemärke och där man inte längre betalar royalty till Björn Borg för att använda namnet. 

Även om bolag nu slåss mot jättar som Puma, Nike, Adidas och Under Armour, tycker jag att det är en imponerande kursomläggning som bolaget har gjort. 

        Läs hela rapporten: Björn Borg första kvartalet 2019

Bolagsstämma


Tanken var att jag skulle varit med på bolagsstämman, men jag åkte på en förkylning så tyvärr blev det inget separat inlägg om det. Men när jag läste protokollet från bolagstämman noterade jag att man klubbat igenom en utdelning på 2 kronor per aktie genom aktiesplit och automatisk inlösen mot likvid för en av dessa aktier. 

Men det som jag tyckte var mest intressant är att man klubbat igenom ett nytt incitamentsprogram för ledningen som sträcker sig till från 2019 till 2022. Incitamentsprogrammet är knutet till ledningens årliga fasta lön för 2019 och ger upphov till kontant utbetalning om vissa mål uppnås. 

Om Björn Borgs aktie handlats till 35 kronor i en period av 100 icke sammanhängande dagar under 2020, 2021 och 2022, utgår 25% i bonus till varje person i ledningsgruppen. Den högsta nivån 160%, betalas ut om aktien handlats till 70 kronor i en period av 100 icke sammanhängande dagar under 2020, 2021 och 2022. Om den högsta nivån skulle betalas ut, innebär det en kostnad för bolaget på 28,52 MSEK inklusive sociala avgifter. 

Mina slutsatser


Redan i bolagets tredje kvartalsrapport från förra året tyckte jag att man kunde se en marginal- och resultatförbättring. Det var i samband med att man slutade betala för rätten att använda namnet Björn Borg. 

Jag tycker de följa två rapporterna går från klarhet till klarhet och nu omprofileringen till ett sportmodebolaget är helt rätt. 

Sedan tycker jag att det incitamentsprogram som klubbades på bolagsstämman är klart intressant och helt rätt. En titt på Börsdata ger att Björn Borgs 5 års genomsnittliga P/E-tal uppgår till 15,9. 

Applicerar man det på en kurs på 70 kronor ger det att vinsten ska öka från 2,50 kronor till 4,40 kronor. 

Om utdelningsandelen skulle fortsätta att vara som nu, skulle det också innebära en ökning av utdelningen från 2 kronor till 3,52 kronor. 

Det visar på potentialen för bolaget och varför Björn Borg är ett av mina kärninnehav. Idagsläget handlas Björn Borg till en direktavkastning om 7,2%, vilket är attraktivt och jag kommer helt klart att återinvestera min utdelning som kommer nästa vecka.

En liten notis som jag tycker är rolig är att VD inte avslutar sitt VD-ord med "Henrik Bunge, VD" utan som "Henrik Bunge, head coach". Så gör en person med självförtroende, det gillar jag!

Äger du själv aktier i Björn Borg? Eller hur ser du på bolaget och dess framtid? Kommentera gärna i bloggen då din åsikt är viktig.

onsdag 22 maj 2019

Bud på Oriflame




Imorse satt jag och scrollade igenom Omni Ekonomiappen, som alltid till morgonkaffet. Jag blev verkligen förvånad när jag läste att Oriflame släppt en ny pressrelease där af Jochnickfamiljen kommit med ett kontantbud på hela Oriflame.

Vad jag vet har det inte varit några uppköpsspekulationer i pressen om att bolaget skulle komma att köpas upp. Snarare pratades det, förutom att det inte för tillfället går bra på dess kärnmarknader, omr hur blankat denna aktie är.

Budet är värt 227 kronor, vilket är en budpremie på cirka 35% räknat från tisdagens stängningskurs. Budperioden sträcker sig från 24 maj till 24 juni och det är tänkt att betalning ska ske 1 juli. Vidare har man villkorat budet med att det inte kommer att höjas och att de behöver 90% för att det ska gå igenom. I dagsläget kontrollerar familjen 30,81% av aktier.

Anledningen till budet är att man anser att Oriflame behöver genomdriva omfattande förändringar på sina kärnmarknader, vilket är svårt att göra som publikt bolag. För att kunna möjliggöra för Oriflame att genomföra dessa förändringar är det bättre att genomföra dessa inom ramen av de fördelar som ett privat ägande medför.

Budet kommer att läggas via budbolaget Walnjt Bidco och familjen anser att erbjudandet repressenterar en mycket attraktiv värdering. Värdemässigt är det tilltalande då de tar på sig marknads- och genomföranderisken av den pågående förändringsprocessen enligt Alexander af Jochnick.

Förutom att det är kul med bud, det andra bolaget inom ett halvår. Det förra bolaget var Acando. Men det tråkiga är att båda dessa aktier var bolag som jag skulle vilja ha länge i min aktieportfölj. När det gäller Oriflame, tycker jag även att budet är snålt.

Innan budet värderades Oriflame till P/E 9,3 och till EV/EBIT under 9. Budet i sig motsvarar ett P/E på 12,5 och en EV/EBIT på lite över 9 för 2020-21. När man läser erbjudandet, framstår det som sagt som generöst och som att de gör oss stackars investerare, många låg innan budet back på denna investering, en tjänst.

Men med en låg skuldsättning och ett fritt kassaflöde på runt 20 kronor aktien, är detta bolag en kassako. De senaste tre årens kvartal visar också att bolaget håller sina marginaler inom sina spann.

Källa: Börsdata


Helt klart behöver bolaget göra en del förändringar på kärnmarknaderna, men med ovan siffror, låga skuldsättning och höga fria kassaflöde, tycker jag att budet åtminstone borde ligga på minst 255 kronor aktien. Det motsvarar ett P/E på 14, vilket är under dess 5 års snitt. 

Jag tror helt enkelt att familjen vill köpa ut Oriflame för att kunna öka skuldsättningen och använda sig av kassaflödet för att stöpa om bolaget istället för till utdelningar. Efter några år kommer det säkert tillbaka till börsen, men till betydligt högre multiplar. 

Med tanke på att fjärde AP-fonden har 9,7%, Swedbank Robur Fonder 6,5% och första AP-fonden har 4,4% av aktier, väntar jag först och ser hur de ställer sig till budet innan jag går vidare. 

Men med tanke på att aktien stängde på 221 kronor idag, verkar  som vissa inte tror att budet går igenom på denna låga nivå utan det måste höjas. 

Äger du några Oriflameaktier? Om så, sålde du idag eller hur tänker du kring budet? Kommentera gärna i bloggen då din åsikt är värdefull.

torsdag 16 maj 2019

SJR: Idag drog jag plåstret




I tidigare inlägg har jag skrivit att jag långsiktigt tror på SJR och det gör jag fortfarande. Men efter de senaste två delårsrapporterna, där kostnadsmassan ökar, tror jag inte att SJR inom den närmaste tiden kommer att få ned den till tidigare nivåer.

Nu beror en del av den ökade kostnadsmassan på förvärvet av Wes i slutet av förra året. Men det som oroar mig är att flera av affärsområdena presterar sämre än förväntat, särskilt SJR IT. Där fick chefen avgå under året.

Nu tror jag att SJR kommer att komma tillbaka, men jag tror att 2019 är ett förlorat år för dem och möjligen kommer en sänkning av utdelningen ligga i korten om vinsten inte kommer upp rejält.

Normalt sett brukar Q1, följt av Q2 och Q3 vara de starka, med ett sämre Q4. Nu när Q1 kom in med en lägre vinst än förra året, trots att påsken låg i Q1 2018, tror jag inte att Q2 2019 kommer bli direkt bra.

Då är det bara två kvartal kvar att dels på ned kostnaderna och dels tjäna ikapp den vinst man tappat under det första halvåret. Det tror jag blir för tufft. Därför har jag sålt mina aktier utom 100 stycken. De aktier som jag behåller är för att jag tycker det är lättare att följa bolaget om jag äger en liten del i det.

Om mina antaganden stämmer när väl året summeras, kan jag mycket väl tänka mig att utdelningen sänks till 2 kr.  Om man antar en vinst för 2019 på 2,25-2,30 kr, ger det ett på P/E-tal på strax över 15 och det tycker jag är en låg värdering för detta bolag. Lägg till en direktavkastning på 5,7%, så känns det klart intressant igen.

onsdag 15 maj 2019

Cibus Nordic Real Estate: Första kvartalet 2019




I slutet av förra året skrev jag ett inlägg om ett nytt bolag som jag snubblade över på jakt efter nya investeringsobjekt när jag gjorde en screening på Börsdata . För den som vill läsa det inlägget, kan klicka på denna länk: Nytt intressant bolag.

Bolaget som jag hittade var Cibus Nordic Real Estate, vilket är ett svensk fastighetsbolag, men verksamt på den finska marknaden. Deras affärside är att köpa fastigheter och hyra ut dem till hyresgäster inom livsmedelsindustrin, mataffärer i detta fall, på långa kontrakt.

Idag kom Cibus med sin kvartalsrapport för det första kvartalet. En summering av utvecklingen för det första kvartalet 2019:

  • Hyresintäkter uppgick till 12 655 TEUR
  • Driftnettot uppgick till 12 124 TEUR
  • Förvaltningsresultatet uppgick till  7 625 TEUR, vilket motsvarar 0,25 EUR per aktie
  • Periodens resultat uppgick till 8 912 TEUR, vilket motsvarar 0,3 EUR per aktie

Eftersom bolaget noterades under förra året är det svårt att jämföra ovan siffror mot kvartal 1 2018. Någon sådan kvartalsrapport har jag heller inte funnit på bolagets hemsida.

Men eftersom de själva säger att de är ett utdelningsbolag och man delar ut i snitt 0,21 EUR per kvartal, är jag nöjd över att förvaltningsresultatet täcker utdelningen.

Att jag inte jämför med periodens resultat är för att det beloppet består av orealiserade värdeförändringar på fastigheter och är inte kassaflödespåverkande. Som utdelningsinvesterare vill jag investera i bolag där dess kassaflöde bidrar till att täcka utdelningen.

När det gäller fastigheter är det även nyckeltal som EPRA NAV (substansvärde), belåningsgrad, räntetäckningsgrad och ekonomisk uthyrningsgrad som jag tycker är viktiga. Dessa tal visar på hur verksamheten utvecklas och hur risken ser ut i den.

Cibus har ett EPRA NAV på 11,2 EUR per aktie, en belåningsgrad (netto) på 56,7%, en räntetäckningsgrad på 3,6 ggr och en ekonomisk uthyrningsgrad på 95,1%. Alla dessa nyckeltal tycker jag visar på en stabil verksamhet som utvecklas väl.

Dock kan man väl tycka att belåningsgraden borde kunna sänkas, men med tanke på att de senast i mars i år har förvärvat nya fastigheter antar jag att den kommer att komma ned lite på sikt.

Bolagets genomsnittliga kontraktstid med sina kunder är fem år och de tre största hyresgästerna står för över 90% av hyresintäkter. Fast med tanke på att dessa är S-gruppen, Kesko och Tokmanni ser jag det inte som någon alarmerande risk, eftersom dessa är Finlands största matkedjor. Självklart är det viktigt att Cibus löpande utvecklas med dem för att inte riskera att förlora dem.

        Läs hela rapporten; Delårsrapport Q1 2019

Slutsats


På det hela taget tycker jag att det är en bra rapport som Cibus levererar. Den visar att verksamheten utvecklas stabilt och man levererar på sina mål.

Jag tror att detta på bolag på sikt kommer att bli ett bolag som kommer att växa rejält och kanske även kommer att utvecklas mot nya marknader. Bolaget skriver i rapporten att man följer den svenska marknaden och på sikt ser en potential att ta klivit in i Sverige.

Värt att notera är att man i år fått klart med den nya VDn Sverker Källgården som kommer senast från Byggpartner. Där var han VD i fem år och tog Byggpartner till börsen. Han har även erfarenhet från NCC och Hufvudstaden, där han var VD för Nordiska kompaniet i sju år.

Nyligen blev det också klart med att man har rekryterat Pia-Lena Olofsson som ny CFO. Hon kommer senast från Collector, där hon hade motsvarande roll i sex år.

När jag investerar är det viktigt att jag tror på människorna som innehar nyckelpositionerna och med dessa två rektyteringar känner jag klart förtroende för bolaget.

Efter att utdelningen skilts av i april handlas bolaget till strax under 120 kronor, vilket motsvarar en direktavkastning på nästan 7,3%. Det tycker jag är lockande och kommer att fortsätta att fylla på mitt innehav i detta bolag under året. Just nu handlas den i linje med sitt långsiktiga substansvärde och helst vill jag köpa till rabatt. Nivåer kring 118 och lägre är de jag siktar in mig på.

Finns Cibus i din aktieportfölj också? Kommentera gärna då din åsikt är viktig.