Avanza

Underrubriker

onsdag 19 september 2018

Microsoft höjer kvartalsutdelningen 9,5%

Kul att komma till jobbet imorse och läsa om att Microsoft höjer utdelningen för kvartalet med 9,5% från 0,42 USD till 0,46 USD. Totalt ger bolaget nu en DA på 1,63%.

Även om jag som utdelningsinvesterare föredrar aktier med en högre DA, gillar jag Microsoft. Deras business växer klart inom molntjänster och jag tror att de kan addera tjänster från de som man traditionellt förknippar Microsoft med till nya molnbaserade tjänster och på så sätt växa ytterligare.

Även om DA'n är låg så uppgår utdelningsandelen bara till cirka 43% av årets resultat. Så här finns det utrymme för fortsatta höjningar, vilket är en annan viktig parameter för mig som aktieinvesterare och som gör att jag gillar bolaget och aktien.


Källa: Seekingalpha.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar