Avanza

Underrubriker

torsdag 28 juni 2018

Sveriges vinst mot Mexico ökar min utdelning

Vilken match Sverige gjorde igår mot Mexico. Innan andra halvlek när det fortfarande stod 0-0 såg jag att Svenska Spel gav 3,60 i odds på Oddset för vinst till Sverige. Jag tyckte att det var ett rätt så högt odds och satsade 200 kronor på att Sverige skulle vinna matchen.

Underbart när slutsignalen gick och Sverige vunnit med 3-0. Mina 200 kronor hade blivit 720 kronor. Eftersom det var "gratis" pengar, så valde jag att investera vinsten i aktier. Det slutliga valet föll på:

  • 1 Investor A
  • 1 Industrivärden C
  • 1 Holmen B

Totalt blev det 725 kronor, så jag fick skjuta till ytterligare 5 kronor och min årliga utdelning har ökat med ytterligare 24 kronor. Tack Sverige för den extra sidoinkomsten.

3 kommentarer:

  1. Snyggt!
    Jag tippar nästan aldrig själv. Vinner så sällan så köper hellre aktier istället. Men bra att du investerar vinsten.
    /Pappa Betalar?

    SvaraRadera
  2. Tackar. Brukar tippa regelbundet för en liten slant. Ser det som en del av nöjeskontot.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har inget emot att tippa, bara men vet att risken att förlora är stor och att det trots det känns bra. Då är det bara att köra :)

      Radera