Avanza

Underrubriker

onsdag 27 juni 2018

Nu är man sambo!

Det var ett tag sedan som jag skrev ett inlägg här på bloggen. Anledningen är att jag dels renoverat och flyttat i radhuset eftersom jag nu blivit sambo och dels för att jag har haft en välbehövlig semester (om än lite kort) nere i Spanien med hela familjen.

Vi är nästan klara med allt uppackande, vilket känns skönt. Dock så blir det att måla om två av barnens rum nu i juli då vi inte hann med det. Så man har att göra ändå i sommar. Men nu är det inte lika stressigt som innan sambon flyttade in med barn, så det blir nog bra.

Veckan i Spanien var toppen. Spelade en hel del golf och vilka banor det finns där nere på solkusten. Ren njutning och det blev inte sämre av att jag lyckades sänka mitt handicap till 34. Nu har jag nått årets mål om att få officiellt handicap innan säsongen är slut. Nästa mål är att nöta mer på närspelet. Känner att jag är för ojämn där och tappar en hel del slag i onödan.

I år är första året som jag spelar golf och båda mina söner har tagit grönt kort, vilket gör att det är en kul aktivitet tillsammans med barnen. Jag tror att det är viktigt att man har ett gemensamt intresse med sina barn, särskilt när det blir tonåringar och äldre. Annars är det nog svårt att få en del av deras liv och tankar. De är som bekant inte direkt intresserade av att dela med sig till farsgubben. Man kommer ihåg hur man var själv vid den åldern. Det var bara kompisarna som gällde.

En annan sak som slagit mig är att nu när man har skapat en utdelningsportfölj, sköter den sig själv och det har varit befriande att inte känna oro över börsen och dess svängningar när man inte haft tid att följa med på samma sätt som tidigare. Sedan har det fina vädret också gjort att det är roligare att göra andra saker än att sitta och stirra in i en bildskärm.

Snart så börjar Q2:orna att trilla in om några veckor och det blir intressant att se hur bolagen går, särskilt de bygg- och fastighetrelaterade aktierna. Jag får se om det blir några omplaceringar eller ej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar