Avanza

Underrubriker

måndag 7 maj 2018

Därför älskar jag utdelningsinvestering

Vilken helg det varit. Underbart att vakna upp i lördags till strålande sol och när man kollar aktieporföljen inser man att utdelningen från Resurs Bank har bokförts på kontot över natten. En av anledningarna till att jag älskar just utdelningsinvestering, är att pengarna jobbar för dig även när du sover och oavsett om det är helg.

Förutom att öka mina utdelningar i år jämfört med förra året, som är ett av mina mål, är ett annat av mina mål att komma ned till 36 i handicap i golf. Normalt sett kostar det cirka 1995 kronor att ta grönt kort. Men jag hittade en sida som erbjöd kursen som en onlinekurs och med tanke på att den kostade 795 kronor, så har jag nu 1200 kronor över till privatlektioner. Jag har hittills tagit en 45 minuters lektion och ska om cirka 1,5 vecka ta en andra. Kändes klokt att lägga upp det så här, eftersom jag nu får mer tid med instruktören för samma pengar. #sparadkrona ✔

Själva kortet tog jag senhösten 2016 och spelade inget förra året. Så man är verkligen nybörjare. Men det är en kul och avkopplade sport, som jag kan göra tillsammans med barnen och även när jag blir äldre. Dock känner jag mig lite ledbruten idag. Spelade 9-hål både på lördagen och söndagen. Sedan var jag även ut 1,5 h på fredagen och söndagen för att träna på närspelet, som inte sitter minst sagt. För många onödiga slag som slösas där. Men ikväll blir det en ny 9-hålare med barnen, så hoppas att det går bättre.

Hur har er helg varit? För de som följer mig och som spelar golf, kom gärna med tips på hur man blir bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar