Avanza

Underrubriker

tisdag 8 maj 2018

Idag bröt Nolato 700 kronor

Ett av mina långsiktiga aktieinnehav i aktieportföljen är Nolato. Nolato är en svensk koncern med verksamhet i Europa, Asien och Nordamerika. Bolaget utvecklar och tillverkar produkter i främst plast och silikon inom tre områden:

  • Medical Solutions: Medicintekniska hjälpmedel (inhalatorer, insulinpennor, kateterballonger med mera)
  • Integrated Solutions: Komponenter inom telekomsektorn (delsystem till mobiltelefoner, ofta med högt kosmetiskt innehåll, samt metoder och material för skärmning av elektronik)
  • Industrial Solutions: Produkter till industriföretag (förpackningar, hygienprodukter, fordonskomponenter med mera)

Denna aktie ägde jag redan för tre år sedan, men valde att sälja av efter en fin 30%-ig uppgång. Med tanke på att bolag fortsatt att öka, vilket jag förstår med tanke på att det verkligen är ett kvalitetsbolag, är försäljningen av aktien något som jag ångrat. Jag hade inte lärt mig än att man ska behålla sina vinnare.

Men för cirka 1-1,5 år sedan började jag att köpa in mig igen i bolaget och har nu en fin orealiserad vinst i aktien. Men denna gång kommer jag inte att släppa aktien i första taget så länge som de fortsätter att leverera. Jag vill inte göra om samma misstag igen.

Och så idag, bröt bolaget äntligen igenom 700 kronors nivå. En makalös kvalitetsaktie i min bok och jag ser fram emot den fortsatta resan.

Källa: Skärmbild från Avanza 2018-05-08

Har ni någon aktie som ni ångrar att ni sålde för tidigt och som ni sedan köpt in igen i aktieportföljen? Kommentera gärna i bloggen. Det vore kul att få reda på vilka aktier som är riktiga keepers.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar