Avanza

Underrubriker

måndag 9 april 2018

Industrivärden, kickar igång kvartalsrapporteringen

Det känns som att man nyss avslutat rapporteringen av bokslutskommuniker och nu väntar på årsstämma samt utdelning. Då sparkar Industrivärden igång med delårsrapporting av det första kvartalet 2018.

Det bolaget är också det första av alla mina bolag att rapporta. De senaste månadernas negativ börsutveckling har självklart påverkat aktien, vars totalavkastning minskar med 4%. Trist men knappast oväntat. Substansvärdet ökar till 225 kronor/aktie. Länk till rapporten hittar du här Industrivärden Q1 2018.

Dock imponerad av att de kommer med rapporten så snabbt. Investor, ett annat innehav i min aktieportfölj, behöver ytterligare 10 dagar på sig för att få fram sin rapport. Det borde gå att förbättra. Det blir intressant att se hur totalavkastningen har varit för Investor och vad substansrabatten hamnar på. Vad tror ni?


Men även om Industrivärdens rapport inte var så glädjande, kom Dagens industri med en positiv artikel av Axfood, som steg lite. Känns bra att ha en stabil och trygg aktie i aktieportföljen.

För de som kom ihåg mitt lån till yngsta grabbens tröjköp (läs om det här), fick jag min första återbetalning från honom. Det var mer än vad jag trodde och sa det till honom. Men han vill återbetala det snabbare, vilket i för sig är bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar