Avanza

Underrubriker

tisdag 3 april 2018

Idag noteras Spotify på NYSE - handla courtagefritt på Nordnet

Nu har dagen äntligen kommit och nu ska Spotify noteras på NYSE under tickern SPOT. Eftersom det är en direktlisting är det ingen som vet vad priset per aktie kommer att hamna på. Själv har jag läst allt ifrån 132-160 USD/aktie, så det lär nog inte blir många aktier om jag handlar några.


New Yorkbörsen öppnar 15:30 svensk tid, men det lär nog ta ett tag innan handeln kommer igång. Sedan har jag själv inte bestämt mig för om man köper idag eller avvaktar om aktien gör en Facebook, dvs går ned det första halvåret. Det stör mig lite att de aldrig har tjänat pengar.

Kollade med Avanza och Nordnet och de har någon kampanj för oss småsparare så att vi kan handla aktien billigare. Avanza hade inga sådana planer, men på Nordnet kan man handla aktier courtagefritt mellan 3-9 april (7-8 är det helgstängt) i Spotify. Dock så kommer det till en växlingsavgift, så helt gratis är det inte. Men ett klart trevligt initiativ. Bra där Nordnet!

Hur tänker ni andra? Kommentera gärna på bloggen

2 kommentarer:

  1. Jag köper inte, vad det nu är värt ;)

    SvaraRadera
  2. Plockade in 1 aktie på 148,90 USD. Jag kommer nog att ligga och fiska lite. Tar ett chansning på att de kan konvertera en del av gratislyssnarna till att bli betalande.

    SvaraRadera