Avanza

Underrubriker

lördag 17 mars 2018

Dagens deal

Brukar ibland skämma bort mig ibland och ta en weekend på hotell om det är något bra erbjudande. På så sätt dra privatekonomin inte iväg. Jag tycker det är ett skönt och lite lyxigt sätt att komma ifrån vardagen. Att få unna sig lite i livet. Sedan är det ett bra sett att samla sina tankar, att få nya intryck och ladda batterierna.

Nu var det ett tag sedan som jag och soon to be sambo var i väg. Senast var det till Görvälns slott. Supermysigt ställe nära Stockholm. Tack vare gratisnatt via Hotels.com, blev det ganska billigt och vi sparade helt klart en krona på det. Vi försöker utnyttja rabatter när vi åker iväg.

Jag har insett att det är skönt att åka till ställen som ligger nära Stockholm, så att man slipper spendera allt för lång tid på att ta sig ditt.



Toppenerbjudande från Winery Hotel


Detta erbjudande kom i mitt Instagramflöde idag och eftersom jag bott på Winery Hotel tidigare och varit nöjd blir jag lite sugen att nyttja det. En övernattning för två inklusive frukost för 690 kr känns som ett bra pris. #sparadkrona ✔. Gäller vissa utvalda dagar under våren om man bokar före 31/3 och uppger koden GRANNAR.

Enda problemet är att jag gillar att prova fina viner och de har en fantastisk vinlista, så kan totalkostnaden bli rätt hög, men det kan man ju bestämma själv. Personligen brukar jag tänka att jag har en totalbudget för vistelsen och om jag kan lägga så lite som möjligt på rummet, blir det mer på mat och dryck. Fast #sparadkrona blir det inte på totalen. Har nog lite att jobba med där känns det som innan det privatekonomiskt blir bra.

Vilka är era pärlor för weekends? Dela gärna med er i bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar